תוספי תזונה לשחרור הורמון הגדילה

תוספי מזון המסייעים לשחרור הורמון הגדילה…

דהידרואפי אנדרוסטרון – dhea, הוא מקדם היצירה של הורמוני המין הנקביים והזכריים: אסטרדיול וטסטוסטרון.

ההורמון והמטבוליט הסולפיטי שלו dheas הם התוצר העיקרי של יותרת הכליה, אך הוא ומספר סטרואידים נוספים מיוצרים ומופרשים גם במוח, ומכונים על כן בשם נוירוסטרואידים.

dhea הוא ההורמון שבגיל הנעורים רמתו בדם היא הגבוהה ביותר מכל שאר ההורמונים בגוף ועם הגיל יורדת מאוד – משום כך זכה בכינוי הנכסף "הורמון הנעורים".

מספר חוקרים, ביניהם החוקר הצרפתי בולייה, גילו עניין רב בפוטנציאל הטיפולי של dhea כהורמון שיוחסו לו פעילויות רבות: dhea נמצא כמגביר וכמחזק את פעולת מערכת החיסון; אצל נשים חולות זאבת (sle) מתן dhea הפחית את תסמיני המחלה ואת הצורך בטיפול סטרואידאלי אחר; אצל נשים בתקופת הבלות הגביר ההורמון פעילות של תאי natural killers; ואצל גברים ונשים בגיל השלישי גרם מתן ההורמון לעלייה ברמת igf-1 ולתפקוד והרגשה טובים יותר.

מחקרים אחרים שנערכו בחיות ובבני אדם הראו שתוספת dhea מביאה להפחתת שומן הגוף ולהגדלה מסת השריר, וזאת ללא הגבלה קלורית.

הורמון גדילה או growth hormone, somatotropin, הינה הורמון שמיוצר בבלוטת יותרת המוח, הממריץ צמיחה של עצמות ארוכות בגפיים ומגביר יצירת חלבונים. ייצור עודף של הורמון גדילה גורם לענקות לפני ההתבגרות ולאקרומגליה במבוגרים. מחסור בהורמון גדילה אצל ילדים גורם לננסות.

הורמון הגדילה הוא הורמון בונה רקמות (אנבולי), בעל השפעות מעודדות גדילה, מפרק שומן (ליפוליטי) וגורם להטיית חילוף החומרים לכוון של יצירת סוכרים.

השימוש הנרחב ביותר בהורמון גדילה הינו לטיפול בילדים עם הפרעת גדילה כתוצאה מחוסר בהורמון גדילה. ההורמון מגרה יצור של חלבון וגורם לעליה במסת שריר.

בחילוף חומרים של שומן – חשיפה ממושכת של תאי שומן (מעבר לשעה אחת) להורמון גדילה , גורמת לעידוד הפרוק של רקמת שומן ועל כן עליה ברמות חומצות שומן חופשיות וגליצרול בדם. פעולה זו נוגדת את פעילות האינסולין המוריד את רמת הסוכר בדם.

להורמון הגדילה השפעה לכוון בנית עצם. הורמון הגדילה גורם לשמירה בתוך התאים של המינרלים התוך תאיים העיקריים כמו: אשלגן מגנזיום וזרחן.

גורמים המעכבים את שיחרור ההורמון גדילה:

– היפרגליקמיה.

– רמות גבוהות של חומצות שומן.

– אכילת יתר.

– היריון.

* הורמון גדילה שמשתחרר לאחר תירגול גופני, משתחרר ומגיע לזרם הדם לקראת סוף התירגול או מיד אחריו.

אכילת סוכר (כמו: מיץ וכו') תיגרום לדיכוי של ההורמן, לכן רצוי להיתאמן על בטן ריקה ובמהלך ולאחר האימון לשתות מים בלבד !

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s